Made in Ukraine by GlobalLogic: Media 2.0


Дата публикации: 1 июня 2020

 

 

Over-the-top технологии, или ОТТ-сервисы для просмотра фильмов, сериалов на смартфоне, планшете, по телевизору с использованием Smart TV, игровых консолей. По-другому ОТТ-технологии расшифровываются как в «обход кабельного телевидения», не привязаны к устройству, интернет-провайдеру, физическому расположению. Единственное, от чего ОТТ-технологии зависят сегодня, как и много лет назад, — доступ к Интернету и скорость трафика.
Международная компания по разработке программного обеспечения GlobalLogic провела Zoom- презентацию ОТТ-технологий Made in Ukraine by GlobalLogic: Media 2.0, на примере мировых гигантов Netflix и HBO рассказав о трендах стриминговых платформ и развитии бродкастинга в Украине
Андрей Яворский о развитии ОТТ-технологий: В 2007 году компания Netflix впервые запустила стриминговый сервис в интернете. На момент 2005 года доступ к интернету был у 15% населения планеты, одного миллиарда. Для молодого бизнеса ОТТ-сервис означал полную независимость от физических структур, подачу качественного контента. Больше не надо было думать, каким образом прокладывать сеть, стало важным содержание информации.
Разделение физического медиума, по которому проходила коммуникация сигнала, от контента получило название цифровой революции — фундамента современных ОТТ. К 2026 году, по прогнозу Fortune Business Insights, объем мирового ОТТ достигнет 87 млрд долларов. Бóльшая доля рынка принадлежит США, крупнейшему потребителю ОТТ-сервисов. В Украине бродкастинговая индустрия представлена платформами Netflix, Oll.Tv, Megogo, Київстар TV, Vodafone TV. Мобильные операторы оптимизировали возможности трансляции контента в хорошем качестве через покрытия.
ОТТ-технологии трансформируют мир медиа в стриминговые платформы с преимуществами: удобный поиск, широкий выбор фильмов и сериалов на одном сайте, возможность смотреть контент на любом устройстве. Цена подписки оправдывается качеством информации. В будущем количество интернет-пользователей увеличится, возрастет мощность и доступность устройств для просмотра. Конкуренция сформировала главную задачу провайдеров — остаться на медиа-рынке актуальными.
Оксана Донадіо та Денис Ткачов про тренди ОТТ і майбутні проєкти GlobalLogic.
Сучасний ринок медіа-індустрії працює за схемою «всі роблять все». Власники каналів розповсюджують контент власноруч, без дистриб’юторів. Дистриб’ютори почали створювати власні кіностудії, такі як Netflix. Компанії, що дистриб’ютують мають у власності компанії, які створюють контент. Ті, хто створює контент мають у власності компанії, що поширюють його, так само створюють мережі.
Як зазначає Оксана Донадіо, перший тренд — конкуренція між ОТТ-сервісами та кінотеатрами. ОТТ-сервіси на українському ринку вже пропонують функції, які мають світові провайдери. Звісно, їх мета аби всі люди дивилися фільми вдома. Оскільки сучасні телевізори мають потужні параметри якості, можна легко відчути ефект кінотеатру вдома.
Денис Ткачов: Нові технології створюють запит на високу роздільну здатність екрану. Формат, на який ми очікуємо має бути 4К, майже дев’ять мільйонів пікселів, через певний час — 8К. Гарне зображення потребує більшої швидкості мережі. До того ж, трансляція у такій якості має швидко завантажуватися. У GlobalLogic розробили прототип 4К стримінгу для однієї американської компанії, з затримкою передачі відео до ста мілісекунд. Така затримка не помітна для людського ока –– тобто це прямий ефір для 4К відео.
Другий тренд — покращення досвіду користування. ОТТ- сервіси пропонують персоналізований контент, згрупований за інтересами. Для цього розробили систему профілів та аналітики.
Денис Ткачов: Аналітичний сервіс «розуміє» скільки людей у родині і пропонує особистий контент для кожного. Тобто, коли чоловік реєструється на платформі під власним профілем йому пропонують спортивні передачі, фільми, коли профіль відкривають діти — мультики та розважальні програми. Аналітика збирає детальну інформацію з перегляду, що відіграє важливу роль, аби підібрати для користувача максимально якісний контент, до того ж забезпечує зворотний зв’язок зі студіями.
Також до другого тренду відноситься завантаження контенту і перегляд будь-коли. Пристрій не має значення, відео зберігається на стороні провайдера. Крім цього, контент локалізується. За тегами відбувається територіальне сортування інформації про події, наприклад, користувач бачить новини саме свого регіону. Третій тренд — монетизація реклами за допомогою сервісів продажу, можливість реєстрації кредитних карток Android Pay та Apple Pay на платформі.
Денис Ткачов: Всесвітньо, ОТТ мають підключення до інтернету речей (ІоТ). Зокрема у Канаді будь-який ОТТ-пристрій має функцію оповіщення про умови погоди: якщо буде снігопад чи буревій, він повідомляє власнику, що краще залишитися вдома. Перспективним напрямком є зв’язка ОТТ-технології з ІоТ.
Інтегрувати регулятори температурного режиму в домі, розумні колонки, освітлення, систему безпеки, камери спостереження. У межах контенту Україна знаходиться на початку. Тож попереду довгий шлях.
По словам Андрея Яворского, медиа — одна из ключевых экспертиз компании GlobalLogic. Более пятидесяти медиа-проектов разрабатывают в Украине. На локальный рынок импортируются технологии, более тысячи инженеров вовлечены в работу. Сотрудничая с ведущими мировыми клиентами, создавая для них продукты, наши инженеры получают уникальный опыт и могут применять его для создания продуктов уже для украинского рынка — все это помогает развивать локальную экономику.

Андрей Яворский — вице-президент по стратегиям и технологиям GlobalLogic
Оксана Донадио — технический автор и эксперт в сфере современных медиа
Денис Ткачев — младший вице-президент по инжинирингу

Так же на KharkovInform: