«Ретроспектива». Выставка акварелей Владимира Васильевича Григорова


Дата публикации: 9 Июнь 2016
Background with blank canvas on wooden table over grunge background

Володимир Васильович Григоров, харків’янин, майстер акварелі, все своє мистецьке життя присвятив цій складній техніці. Нинішня виставка – творчий звіт за багаторічну працю, де самобутність та майстерність володіння технікою поєднано із глибоко ліричною нотою звучання пейзажів, приурочений до 80-річчя від дня народження майстра. Дійсно, акварель дуже примхлива, але вдячна і чуйна в руках справжнього майстра, про що свідчить творчий доробок Володимира Григорова.

 

Володимир Васильович отримав художню освіту в студії декоративно-ужиткового мистецтва(БК «Металіст» під керівництвом Олексія Щеглова, де його викладачами були також знамениті харківські художники графіки Василь Єрмилов та Борис Косарев. Потім цей досвід майстер вже передавав своїм учням – протягом 20 років він був викладачем  ізостудії та студії художньої  фотографії  при Будинку культури будівельників. До речі, чорно-біла фотографія суттєво вплинула на авторську манеру художника, надавши їй багатство виразних можливостей та притаманну його творчості лаконічність кольорових рішень. Твори майстра зберігаються у багатьох музеях України, Росії, Франції, приватних зібраннях. Наприклад, у паризьких художніх салонах існує термін «a La Gree» (буквальний переклад – сірий, сріблястий), який з’явився завдяки саме Григорову, тому що це його особистий творчий винахід, якраз у цій манері і виконано основну більшість робіт, представлених на виставці.

 

Великий вплив на розвиток удосконалювання майстерності Володимира Васильовича мали творчі поїздки Україною, зарубіжжям – далекому і ближньому, збагачуючи його новими враженнями та прямим контактом з натурою. Так, наприклад, народжувалися серії «Фрагменти», «Моя вулиця» (1970-ті), «Парки Петербурга»(1990-ті), манера написання котрих «в один прийом» вирізняється чіткою графічністю, артистичністю, підкуповує  вірно схопленими прикметами  побачених художником міст та краєвидів . В образно-стилістичній манері його авторської акварелі художнику підвладні і передача легкого простору, і  прозорість фарб, і переконлива матеріальність фактури, де є місце і ліричним сюжетом із найтоншими відтінками переживань, і філософсько-епічним настроям. Його творчість викликає ремінісценції  графічного мистецтва «срібного століття» — акварелей Максиміліана Волошина, ліногравюр Г. Остроумової-Лебедевої, вишуканих композицій художників об’єднання  «Мир искусства». Так само, як і у них, домінуючою лінією його акварелей є не живописна, а графічна сторона. Все це він демонструє у своїй любові до відтворення звичайних куточків природи – українського села, дерев понад річкою, освітлених сліпучим сонцем білих хмар, затишних міських подвір’ячок, кримських пейзажів та куточків старого Петербурга.

 

Один із улюблених жанрів майстра – натюрморт, де акварельний лист стає оригінальним світом, згідно задуму автора. Одні з них декоративні  і барвисті, інші -  лаконічні, майже аскетичні за рішенням, монохромні, підкорюють внутрішнім ритмом, якоюсь задушевністю і стриманістю: «Натюрморт з кухлями», «Натюрморт з яблуками», «Натюрморт з металевим посудом» та ін.

 

Споглядаючи твори Григорова, помічаєш, що вони дуже різні, але авторський почерк видно скрізь, а споконвічно притаманна акварелі свіжість і безпосередність дозволяє автору  зберегти своє власне «Я», де щирість, відкритість, вишуканість кольору і світла залишаються не скороминущими цінностями, як у житті, так і в мистецтві. Можливо, у цьому і є секрет принадності неповторного світу, створеного майстром?

С. Бінусова

науковий співробітник ХХМ

Место проведения:

Художественная галерея имени Г. Семирадского

ХНУ им. В. Н. Каразина

Площадь Свободы, 6

Даты проведения:

Так же на KharkovInform: